Usul transgender: Khairy persoal kenyataan penganalisis politik

KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, mempersoalkan kenyataan seorang penganalisis politik yang menuduh beliau cuba menarik perhatian masyarakat dengan membawa usul transgender pada Perhimpunan Agung UMNO hujung bulan ini.
Khairy berkata, Perhimpunan Agung UMNO yang diadakan setiap tahun sentiasa dijadikan platform oleh setiap ahli parti dan pembahas untuk mendebatkan pelbagai isu semasa, termasuk isu sosial dan agama.
"Takkan soal pentadbiran undang-undang Islam tak boleh dibincangkan dalam Perhimpunan Agung UMNO. Jika tak boleh bincang isu agama, apa yang boleh kita bincangkan lagi?

"Jadi saya tak faham apa yang disampaikan cuba disampaikan individu itu," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Konvensyen Belia Kebangsaan Sri Murugan Centre di Kompleks Perdana Siswa, Universiti Malaya di sini, sebentar tadi.
Sebuah portal berita hari ini melaporkan seorang penganalisis politik, Profesor Dr Ahmad Atory Hussain melihat hasrat Khairy membawa usul transgender sebagai langkah Pemuda untuk menjuarai isu semasa perhimpunan itu.
Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan sebelum ini dilaporkan akan membawa isu transgender ketika Perhimpunan Agung UMNO selepas melihat kebimbangan Pemuda terhadap isu berkenaan sudah tidak dapat dibendung lagi, selain mahu masyarakat tahu pendirian parti terhadap isu berkenaan.
SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment